Conform legislatiei in vigoare in Romania, Dumneavoastra ca si consumator aveti dreptul de a returna produsele comandate prin magazinul online Zumzeria.ro fara a justifica aceasta decizie si fara a vi se percepe nici un fel de costuri suplimentare fata de cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014. Perioada in care puteti solicita returnarea produsului si rambursarea contravalorii acestuia este de maxim 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care ati intrat in posesia fizica a produsului.
 
Legislatia prevede, de asemenea, ca achitarea cheltuielilor privind returnarea produsului la Vanzator cade in sarcina Cumparatorului. Produsele care le doriti sa le returnati trebuie expediate prin metoda prin care le-ati receptionat. Dumneavoastra avand datoria de a acoperi aceste costuri de transport.
 
Magazinul online Zumzeria.ro solicita, in conditiile legii, ca produsele care doriti sa le returnati sa fie in starea in care le-ati primit: in ambalajul original, cu toate etichetele intacte, insotite de toate accesoriile cu care au fost livrate si de documentele insotitoare (aviz, factura,certificate garantie, manual instructiuni dupa caz). in cazul in care produsul este returnat fara ambalajul original si fara celelalte lucruri mai sus mentionate, Zumzeria.ro isi rezerva dreptul de a refuza returnarea produsului in cauza.
 
Nu se accepta returnarea produselor care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva, arsuri, decolorari, deformari si / sau urme de interventii neautorizate etc.
 
Returnarea produselor este acceptata de catre Vanzator numai in cazul persoanelor fizice care au achizitionat produsul de la magazinul online Zumzeria.ro
 
Pentru returnarea produselor Cumparatorul trebuie sa notifice Vanzatorul in scris prin email sau prin formularul de retur care il gasiti pe site cel tarziu in a 14-a zi calendaristica de la data primirii / ridicarii produsului. Notificarile transmise dupa expirarea termenului de 14 zile calendaristice nu vor fi luate in considerare.
 
In situatia in care cumparatorul nu doreste sa renunte la cumpararea produsului si doreste o inlocuire a acestuia cu un alt produs, trebuie sa existe o interdependenta caloric intre acesta si noul produs solicitat, in conformitate cu prevederile OUG nr.34/2014.
 
Produsele returnate trebuie sa fie in ambalajul original al producatorului si in conditii perfecte pentru revanzare, adica sa fie complete,fara zgarieturi, lovituri, ciobiri, modificari fizice, fara etichete aditionale lipite sau alte inscrisuri direct pe ambalajul original al producatorului, ambalajat nedeteriorat si curat .
In cazul in care produsul nu respecta conditiile de returnare, acesta va fi returnat cumparatorului, cheltuielile de transport fiind suportat de acesta.
Daca produsul prezinte semne de uzura ( zgarieturi, lovituri, ciobiri, modificari fizice), firma ZUMZERIA SRL isi rezerva dreptul de a scadea din contravaloarea produsului pretul pentru piesele uzate, care pot avea o valoare intre 0-50% din valoarea initiala a produsului, cu acordul clientului. Acesta clauza se aplica conf. O.U.G Nr.34/2014, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.U.G Nr.34/2014
In momentul in care clientul doreste sa returneze un produs, trebuie sa consemneze starea acestuia in scris completand formularul de retur si/sau prin fotografii. In cazul in care starea produsului returnat nu corespunde starii declarate de cumparator in momentul completarii formularului, magazinul nostru online are dreptul de a refuza produsul.
Dupa primirea coletului, in termen de 48 ore cumparatorul va fi instiintat daca primeste inapoi produsul neconform cerintelor de mai sus, suportand cheltuielile de transport, sau daca accepta aducerea produsului la starea initiala prin perceperea unei taxe suplimentare (0-50% din valoarea initiala a produsului, cu acordul clientului).
 
Rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile de la receptia produsului returnat. ZUMZERIA S.R.L va rambursa prin transfer bancar contravaloarea marfii returnate in maxim 14 de zile de la data returnarii produselor.

Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3)

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor. 

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară. 

Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor. 

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt: - dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile. 

Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor. 

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă. 

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia. 

În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. 

Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta. 

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. 

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate. 

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate. 

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe de readucere a produselor la starea in care au fost livrate. 

Diminuarea se aplica intre 0%-50% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
- produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor.
- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului. 
- daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate. 

Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala) etc. 

Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:
1. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
2. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
3. Birotica și papetărie;
4. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
5. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);
6. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
7. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.


Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Produse excluse, fara drept de returnare

a) produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate
g) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material

Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014. 

Informatii privind solutionarea online a litigiilor in conformitate cu art. 14 alin. 1 din ODR (Online Dispute Resolution Regulation):

Comisia Europeana acorda consumatorilor posibilitatea de a rezolva disputele legate de Art. 14 Paragraf. 1 al ODR in cadrul propriei platforme online. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) serveste ca un site unde consumatorii pot incerca sa gaseasca solutii in afara curtii judiciare asupra disputelor legate de achizitiile online si contractele pentru servicii.